DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Pravda o MLM - Network marketingu

Pravda o MLM - Network marketingu

 

Co je duplikace a jak s ní pracovat ?

Duplikace je v referenčním marketingu jedna ze základních věcí. Zde více než kdekoliv jinde platí to, že lidé pod Vámi, Vás budou ve všem kopírovat. Pokud se jim tedy budete věnovat, předávat jim Vaše i naše zkušenosti a naučíte je aby dělali to samé s lidmi, které si oni přivedou do týmu, pak i oni udělají to samé a naučí to i své lidi. Váš tým, se tak bude rychle rozrůstat, vše bude fungovat a s tím porostou i Vaše zisky.

Pokud však na své lidi budete kašlat a jen si stěžovat, pak i oni udělají to samé a Váš obchod ať je sebelepší, zamrzne na nulovém bodě.

Pamatujte, z pozitivního si lidé duplikují jen 40% a tyto procenta klesají, pokud že někdo pravidla pro dobrou duplikaci přeruší.

Naopak z negativního si lidé duplikují víc jak 50% a tyto procenta naopak rapidně rostou, pokud že negativní postoj budou všichni duplikovat.

 

Co je síťový marketing a je legální ?

Jediná alternativa jak začít bezrizikově podnikat a cesta k finanční nezávislosti vede přes Multi Lewel Marketing, nebo-li Network marketing, referenční ( síťový) marketing. Nejedná se pochopitelně o rychlé zbohatnutí, ale o soustavnou a cílevědomou práci, kterou si postupně budujete svoji finanční nezávislost.

Prostřednictvím referenčního marketingu, nebo-li Multi Lewel Marketingu, se dá prodávat cokoliv. Například: prášky na praní, kosmetika, vitamíny, pojištění, půjčky,internetové domény atd. Podstatou prodeje formou referenčního marketingu je to, že zisk nemáte jen z toho, co sami prodáte, ale i z toho co prodají další lidé, které jste do systému zapojili. Různé systémy mají různé formy odměňování za to, že pro firmu vybudujete odbytovou síť, ale základní princip je stejný.

 

Bezrizikové podnikání

Může být vůbec nějaké podnikání bez většího rizika?
Vždyť v klasickém podnikání statistiky potvrzují, že 80% všech podnikatelských projektů krachuje, nebo končí do 3 - 5 let od svého vzniku! Pouze 20% má šanci, jsou všude kolem nás. Ze stabilních fungujících firem má potom pouze 20% šanci být trvalé ziskových…Tj. pouze 5% z původního množství má šanci na nějaké zisky z podnikání. To je realita, tvrdá a nekompromisní. Klasické podnikání je nesmírně náročný, sofistikovaný a vrtkavý proces. Podnikatelé u nás by mohli vyprávět. Klasické podnikání je rizikové, nemá-li zvládnuté všechny atributy, může být hazardní hrou s neblahými konci a následky. Ukončení klasického podnikatelského projektu může být časově velmi náročné, ztrátové a podnikatelé mohou své peníze ze svého účtu ztrácet ještě dlouho po ukončení svých obchodů… Klasické podnikání může být úspěšné a profitní, jste-li ochotni obětovat peníze, čas, dřinu, jste-li ochotní postupovat rizika a následky.

Podnikání v oblasti referenčního marketingu, je ze všech úhlů pohledu bezrizikové, když už je firma založena a prosperuje, tak čeho se bát? V referenčním marketingu máte vše pro podnikání připravené. Stačí jen začít pracovat. Máte připraven vzdělávací servis. Lektoři jsou na špičkové úrovni. Můžete se začít zdokonalovat v komunikaci, investicích, vůdcovství a dalších důležitých dovednostech. Začínáte pracovat v pozitivním prostředí, a lidmi, kteří Vám pomohou překonat počáteční neúspěchy. Je tu tým zkušených spolupracovníků, kteří Vám jsou vždy k dispozici, kdykoli potřebujete.

 

Pravda o MLM

Je velice zajímavé, jak uplynulých pár let socialismu v naší zemi pokřivilo nazírání lidí na svobodné podnikání a Jak moc se zakořenil model: ”Hledej jistotu, najdi si dobré zaměstnání.” Přitom ještě před druhou světovou válkou určitě nepracovala většina lidí v zaměstnaneckém poměru – nebo aspoň ne na sto procent! Na venkově měli lidé často svá hospodářství, ti chudší pracovali jako námezdní síly pro ty úspěšnější, ale své malé hospodářství měli často doma při tom. Ve městech měli lidé své živnosti – řemesla, obchody kavárny, restaurace. Socialismus udělal z 99% lidí zaměstnance, vztah k soukromému vlastnictví a podnikání téměř zcela vymazal z mysli lidí. 
Imperialismus – vrcholné stadium kapitalismu, zůstaneme-li u marxistického slovníku, tedy ten systém, který vládl na západ od nás a po převratu se v devadesátých letech zrodil také u nás, ale k drobnému podnikání se nezachoval o moc lépe. Před lety jsme příliš nechápali francouzskou komedii Velký bazar a nyní jsme svědky toho, jak supermarkety ničí drobné obchodníky, kteří při malé privatizaci koupili samoobsluhy a obchůdky ”na rohu”. Jak nadvláda silných podniků se zahraničním kapitálem s levnými výrobními kapacitami v zemích ”třetího světa” drtí drobné výrobce – naše pekaře, řezníky, oděvní výrobce…

Podnikání na vlastní pěst je obtížné, v některých oborech čím dál méně možné. V některých odvětvích lze získat zázemí silného podniku a přitom si uchovat dostatečnou míru samostatnosti – mám na mysli ”podnikání pod značkou” frenčízing. Tímto způsobem jako houby po dešti rostou po celém světě například restaurace rychlého občerstvení např. McDonalds, ale také Potrefená husa nebo Švejkova restaurace autosalony všech značek, pobočky cestovních kanceláří obchody s oděvy - Kenvelo, hobby markety OBI a další a další. 

Jednotliví majitelé frenčízy ušetří spoustu peněz na nákladné marketingové a reklamní kampaně, platí pouze podíl na nich, nikoliv všechno. Odborníci z centrály jim radí, jak má vypadat jejich provozovna, kde má být umístěna, jak má pracovat personál atd., aby oni i poskytovatel frančízy dosáhli zisku. Samozřejmě jako ve všech oborech i tady jsou firmy lepší a horší, úspěšné i méně úspěšné. Toto podnikání však stále vyžaduje na začátku relativně vysokou investici – řádově ve statisících nebo milionech korun.

 

Kolik zaplatíte za frenčízu MLM ?

Jakousi ”lidovou variantou” frenčízingu je právě síťový marketing. Zde bývá členský poplatek většinou jen symbolický v řadu maximálně tisíců korun. Člen získává práva na distributorské ceny, napojení na marketingový koncept firmy a kompenzační plán, na vzdělávací systém a má svého sponzora – toho, kdo mu pomáhá v začátcích vyvarovat se chyb a dosáhnout prvních úspěchů. Navíc to většina frenčízových systému nemá, člen MLM firmy může budovat další ”pobočky”, získávat další členy, distributory a profitovat na jejich obchodním zdaru. Není to fantastický obchodní koncept? Bezesporu ano.

 

Fantastický dynamicky se rozvíjející obor – MLM

Bojuje se třemi nepřáteli:

Podvodnými společnostmi, které pouze přerozdělují peníze vkladatelů a za MLM se vydávají říká se tomu letadlo, pyramida, finanční hra apod. – některé byly, jak se zdá takto účelově založeny, takový dojem děla Skyline, Vanilla, Astran ad. – jiné systémy možná původně byly založeny jako seriozní podniky, ale k nekalým praktikám se uchýlily díky neserióznosti svých leaderů, či ztrátě původního smyslu marketingového konceptu vlivem změn na trhu, takový dojem mám z projektu jako Avalanche, PSM, EuroMakler ad. Životnost takovýchto ”letadel” bývá oproti seriozním MLM systémům naštěstí velmi krátká. Přesto během své krátké existence dokáží okrást a tím znechutí vůči čemukoliv ”podobnému” spoustu lidí. Ti pak bohužel často už neslyší na dobře míněné nabídky.
 

Neseriózností vedení samotných společností – založí-li firmu člověk s nedostatkem počátečního kapitálu, bez dlouhodobé vize, plánů a zkušeností či se snahou ”rychle si nahrabat a zmizet” je ve výsledku v podstatě totožné. Někdy ani zkušení podnikatelé z jiných oborů v MLM neuspějí. Někdy neuspějí ani podnikatelé v MLM zkušení. Jejich firma se zkrátka nerozjede – neodhadnou trh, nezískají schopné lidi. Bezprizorní zákazníci a znechucení spolupracovníci zůstávají každým rokem za spoustou firem, často spolu s dluhy a ostudou. V posledních letech tak či onak z trhu zmizela řada společností – Netaden, Aqualive, GMC, Sconto CZ , CaP, Farland, Trendsetter, Galvagin, Autofreedom…Jistě tisíce dalších po celém světe. Tak jako v jakémkoliv jiném oboru podnikání 80% firem zkrachuje v prvních 5 letech existence. Bohužel, za MLM firmami zůstávají také ”spálení” lidé, kteří by jinde mohli být velmi úspěšnými, bohužel zvolili pro svou cestu k úspěchu ”špatný dopravní prostředek”.
 

Veřejným míněním – které neumí rozlišovat mezi dobrými a špatnými firmami, které často díky médiím, které - protože MLM firmy v nich zpravidla neinzerují – nepíší o MLM jinak než špatně pravdou je, že snad jediná MLM firma u nás, která se dokázala v médiích dobře prezentovat, protože tomu věnovala spoustu pozornosti je Společnost DIC zabývající se prodejem diamantových šperků, jinak je na tom většina MLM firem až trestuhodně… a hlavně díky zažitému konceptu ”najdi si raději dobré místo” přispívá k vytrvalému odrazování začínajících podnikatelů v MLM jejich nejbližšími namísto podpory, nebo aspoň tichého souhlasu.
 

Hlavní je nebát se a jít vlastní cestou…

Právě třetí nepřítel je nejhorší. Proč? Protože ho většinou máme rádi. Podvodníky a neschopné šéfy můžeme i v MLM poslat kam slunce nesvítí, odplivnout si a začít znova, jinde a jinak. Vlastní rodiče však nemůžeme a nechceme ani odehnat, ani vyměnit. Zbývá nám jediné – uspět a dokázat jim, že pravdu jsme měli my. 

Vždy, když se chceme v obchodě osamostatnit, rozjet něco svého, narazíme na lidi, kteří nás od toho odrazují: ”Ale prosím tě, víš kolik už je u nás v Kocourkově řeznictví, autobazarů, autoservisů, truhlářů, květinářství..” U MLM to je ještě silnější – starším lidem je takový způsob podnikání většinou ještě více cizí než klasické podnikání. Vidí v tom nejistotu, vidí v tom často něco nekalého. Mladí kopírují postoj starších, pramenící z nepochopení a neznalosti. Jde vlastně o nepochopení na druhou. 

Tvrdit, že něco s jistotou nefunguje a sám se o to nepokusit, to je jednoduché, pohodlné, ale je to úroveň ”hospodských keců”. Úroveň zkušeností kohokoliv, kdo se aspoň pokusil nějaké podnikání rozjet je o patro výše! Úroveň zkušenosti toho, kdo to dokázal ještě úplně jinde – jenomže takových lidí je málo. Jestliže na někoho z nich narazíte, určitě Vás nebude odrazovat od tohoto, abyste si podnikání nezkusili. A MLM je podnikání zpravidla nejmíň rizikové. 

Neříkám, že není rozumné poslechnout si také argumenty proti – naopak. Je ale třeba selektovat, jaká je úroveň znalostí dané problematiky toho, od koho si radit nechávám – nakolik zná mě, nakolik zná produkt a nakolik zná obchodní systém? 

Nejhorší je, jste-li sami”svým švagrem”. Jestliže se necháváte sami sžírat myšlenkou - ”tohle nedokážu”, ”ode mne by si to nikdo nekoupil”, ”se mnou by do toho nikdo nešel” – potom opravdu mnoho šancí uspět nemáte… 

 

Fakta

Více než 56 milionů lidí je zapojeno do tohoto odvětví na celém světě.

Více než 100 biliónu USD tržby za poslední rok.

Možnost podnikání ve více než 100 zemích.

Odvětví, které vzrostlo o 90% za posledních 10 let.

(MLM) konečně dosáhl respektu. Byl navržen na Nobelovou cenu. Vyučuje se na Harvardské obchodní univerzitě a Stanfordský výzkum jako i žurnál Wall Streetu vyhlásil, že 50 až 60% všeho zboží s služeb bude již v brzké době prodáváno prostřednictvím MLM. Tohle je Multi-bilionový dolarový průmysl a z 500 000 tisíc amerických milionářů celých 20% to je ( 100.000 ) získalo své bohatství za posledních pár let, a to díky MLM. A co více! Statistiky ukazují, že 45 lidí se denně stává milionáři právě díky MLM. Neskutečné, že? 

MLM
: je legální, můžete to dělat při zaměstnání, nejsou potřeba velké investice ani zaměstnanci. Nemůžete nic ztratit, můžete hodně zbohatnout. Nevýhody: Není to bezpracné a často se plete s pyramidovými a peněžními hrami, které patří mezi nelegální podvody.

 

Proč MLM, Network Marketing?

Nízké počáteční Náklady.

Malé riziko.

Práce jen na částečný úvazek.

Osvědčený systém.

Finanční páka.

Residuální příjem.

Velké daňové výhody.

Možnost cestování.

Pracujete s lidmi, s kterými chcete.

 

Co říkají experti o MLM, Network Marketingu?

Warren Buffet vlastní holdingovou společnost – Berkshire Hatheway a také vlastní tři společnosti na přímý prodej. Warren prohlásil: ”dolar po dolaru to byla nejlepší investice jakou jsem kdy mohl udělat” ( Časopis Fortune ). 

Robert Kiyosaki – autor ”Bohatý Táta, Chudý Táta”. O network marketingu prohlásil: ”…s malou finanční investicí dává lidem příležitost vybudovat si svůj vlastní zisk přinášející podnik a nabýt velkého bohatství”. 

J. Paul Getty, bilionář. ”Raději bych dostal 1% z úsilí každého ze 100 lidí, než dostat zaplaceno za 100% mého vlastního úsilí”. 


 

Nepotřebujete žádné zvláštní nadání, talent nebo dovednosti. Potřebujete pouze touhu změnit Vaše podmínky, a ochotu pracovat. A možná tu nejdůležitější věc – odvahu začít něco nového ! Máme 21. století a od toho se odvíjí spousta změn i v naších životech, a tím i příležitosti jsou jiné, než bývalo zvykem.